OBELYA 12.09.2025
Hayati AĞCA
Köşe Yazarı
Hayati AĞCA
 

Ankara’nın yolları ve kapıları hizmet için aşındırılmalıdır

Samsun’da son dönemde , önceki Sanayi ve Ticaret   bakanlarından, TBMM Bütçe Komisyonu Başkanı ve Samsun Milletvekili Mehmet Muş’un adeta bir hizmet rüzgârı estirdiğini söylemek, hakkın teslimi olur. Bu hizmet rüzgârı Samsun genelinde hissedilirken, akıllara şu soru gelmiyor değil: Vezirköprü, bu esintiden payına düşeni alabiliyor mu? Mehmet Muş’un makul, mantıklı, toplumun genelini ilgilendiren  ve sürdürülebilir her projeye destek verdiği; Samsun merkez ve ilçelerinde sıkça dile getirilen bir gerçek.  Samsun’un nüfus ve yüzölçümü bakımından üçüncü büyük ilçesi olan Vezirköprü, Samsun’a gelen yatırım pastasından büyüklüğü oranında pay almalıdır. Vezirköprü’de Besi OSB için start verilmesi ilçede ciddi bir heyecan oluşturmuştur. Karma OSB çalışmalarının ilerlemesi, Büyükşehir Belediye Başkanı Halit Doğan’ın Cumhuriyet meydanı  projesi, Şahinkaya Kanyonu’na 2 milyar liralık yatırım müjdesi, Vezirköprü Belediye Başkanı Murat Gül’ün kronikleşmiş Küçük Sanayi Sitesi sorununun çözümüne yönelik yer tespiti çalışmaları yaptıklarını açıklaması, elbette memnuniyet verici gelişmelerdir. Ekonomisinin büyük bölümü tarım ve hayvancılığa dayalı olan Vezirköprü için Büyükşehir Belediyesi tarafından yapımına başlanan İlçe Tarım Müdürlüğü Hizmet Binası, Merkezi yatırımlarla gerçekleşecek olan , açık ve kapalı cezaevi projeleri, Emniyet Müdürlüğü hizmet binası ve Sağlık Kompleksi gibi yatırımlar da son derece kıymetlidir. Vezirköprü–Havza Karayolu’ndaki çalışmaların hızlanması ve ikinci etabının ihale sürecine girmesi de sevindirici gelişmelerdendir. Ancak, daha önceki yazılarımda da belirttiğim gibi önemli bir noktayı tekrar hatırlatma ihtiyacı duyuyorum. Söz konusu yolun ikinci etap ihalesi, yeni hastane kavşağında sona ermektedir. Eğer bu etap Adatepe Kavşağı’nı geçecek şekilde planlanmazsa; Semaver, Esentepe, Vabartum, Otogar ve Adatepe kavşaklarında yaşanacak maddi hasarlı ya da ölümlü her kazadan sonra “KEŞKE” demek zorunda kalacağız. İlçe yöneticilerinin gündemlerine almaları gereken bir diğer hayati konu ise, iyileştirilmesi zorunlu olan batı yönündeki bağlantı yoludur. Vezirköprü–Durağan Karayolu, ilçemiz için olmazsa olmazdır. Samsun’da yaşanan  hizmet rüzgarından Vezirköprü’de  bu esintiden payına düşeni fazlasıyla almalıdır. Bu noktada; Vezirköprü Kaymakamı Özgür Kaya, Belediye Başkanı Av. Murat Gül ve iktidar partisinin ilçe başkanı eğitimci Muzaffer Çil, 2026 yılını Ankara’nın yollarını ve kapılarını aşındırarak, kapıdan kovulsalar bacadan girerek,   büyük ve kalıcı projelerin hayata geçirilmesi için yoğun mesai harcamalıdırlar.                
Ekleme Tarihi: 23 Ocak 2026 -Cuma
Hayati AĞCA

Ankara’nın yolları ve kapıları hizmet için aşındırılmalıdır

Samsun’da son dönemde , önceki Sanayi ve Ticaret   bakanlarından, TBMM Bütçe Komisyonu Başkanı ve Samsun Milletvekili Mehmet Muş’un adeta bir hizmet rüzgârı estirdiğini söylemek, hakkın teslimi olur.

Bu hizmet rüzgârı Samsun genelinde hissedilirken, akıllara şu soru gelmiyor değil: Vezirköprü, bu esintiden payına düşeni alabiliyor mu?

Mehmet Muş’un makul, mantıklı, toplumun genelini ilgilendiren  ve sürdürülebilir her projeye destek verdiği; Samsun merkez ve ilçelerinde sıkça dile getirilen bir gerçek.

 Samsun’un nüfus ve yüzölçümü bakımından üçüncü büyük ilçesi olan Vezirköprü, Samsun’a gelen yatırım pastasından büyüklüğü oranında pay almalıdır.

Vezirköprü’de Besi OSB için start verilmesi ilçede ciddi bir heyecan oluşturmuştur. Karma OSB çalışmalarının ilerlemesi, Büyükşehir Belediye Başkanı Halit Doğan’ın Cumhuriyet meydanı  projesi, Şahinkaya Kanyonu’na 2 milyar liralık yatırım müjdesi, Vezirköprü Belediye Başkanı Murat Gül’ün kronikleşmiş Küçük Sanayi Sitesi sorununun çözümüne yönelik yer tespiti çalışmaları yaptıklarını açıklaması, elbette memnuniyet verici gelişmelerdir.

Ekonomisinin büyük bölümü tarım ve hayvancılığa dayalı olan Vezirköprü için Büyükşehir Belediyesi tarafından yapımına başlanan İlçe Tarım Müdürlüğü Hizmet Binası, Merkezi yatırımlarla gerçekleşecek olan , açık ve kapalı cezaevi projeleri, Emniyet Müdürlüğü hizmet binası ve Sağlık Kompleksi gibi yatırımlar da son derece kıymetlidir.

Vezirköprü–Havza Karayolu’ndaki çalışmaların hızlanması ve ikinci etabının ihale sürecine girmesi de sevindirici gelişmelerdendir. Ancak, daha önceki yazılarımda da belirttiğim gibi önemli bir noktayı tekrar hatırlatma ihtiyacı duyuyorum.

Söz konusu yolun ikinci etap ihalesi, yeni hastane kavşağında sona ermektedir.
Eğer bu etap Adatepe Kavşağı’nı geçecek şekilde planlanmazsa; Semaver, Esentepe, Vabartum, Otogar ve Adatepe kavşaklarında yaşanacak maddi hasarlı ya da ölümlü her kazadan sonra “KEŞKE” demek zorunda kalacağız.

İlçe yöneticilerinin gündemlerine almaları gereken bir diğer hayati konu ise, iyileştirilmesi zorunlu olan batı yönündeki bağlantı yoludur. Vezirköprü–Durağan Karayolu, ilçemiz için olmazsa olmazdır.

Samsun’da yaşanan  hizmet rüzgarından Vezirköprü’de  bu esintiden payına düşeni fazlasıyla almalıdır.

Bu noktada; Vezirköprü Kaymakamı Özgür Kaya, Belediye Başkanı Av. Murat Gül ve iktidar partisinin ilçe başkanı eğitimci Muzaffer Çil, 2026 yılını Ankara’nın yollarını ve kapılarını aşındırarak, kapıdan kovulsalar bacadan girerek,   büyük ve kalıcı projelerin hayata geçirilmesi için yoğun mesai harcamalıdırlar.

 

 

           

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (39)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve vezirkopruozlem.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
İsyanım var
(23.01.2026 19:13 - #4889)
Gazeteci Hayatı Ağca Vezirköprü’de senin tarif ettiğin bürokrat siyasetçi var mı ? O Havza’da var !!!
Akademisyen "İSYANIM VAR"rumuzlu arkadaşım ve "KEŞKE" diyen köşe yazarım sizler bu gündemde olan daha çok yazacaklarimiz konuların ada teması bu zaten bunu sizler anlamış bizlere veya anlamayanlara anlatmak istiyorsunuz. Aynen ancak muharaniz olan siyasetciler bu nüansı kavrayacak idraklari var mı? evet köprünün yüzde 80 oyunu alarak Türkiye ikincidi iktidar partisi ve Belediye başkanı birgün olup bu zaafiyeti anlayanilmi ki şuan da hukuk fakültesi okumuş genç belediye başkanım da pişman olmaz. Siyasetçi seçimde kapı aşındırir kapandıktan sonra kimseye madura olmaz gerekirse masadan kalkar, dediği olmazsa masayi ya devirir ya da yumruklar arkasında ama 80 oy gücü varsa. Evet mazi bizim ayinemizdir. Atasözleri yolumuzda ışığımızdır. "EV DANASINDAN ÖKÜZ OLMAZ" KOMŞUNUN TAVUĞU KOMŞUYA KAZ GÖRÜNÜR." KOMŞUNUN KARISI KIZ, TAVUGU KAZ." görünür der atalar bunlar bir realitedir. Biz önce kendi siysetcimizi sıkıştırıp iş yaptıralım. derim.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve vezirkopruozlem.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Misafir
(23.01.2026 19:35 - #4890)
Muzaffer çil’in çok güçlü ittifak ortağı var.kesinlikle Mhp ile ortak çalışma yürütmeli. Samsun Mhp il başkanı Burhan Mucurla iletişime geçilmeli. Seçimde nasıl mhp olmasaydı olmazdı deniliyorsa yatırımda da denilmeli. Birlikten Güç doğar. CHP ilçe teşkilatı değişmeli vezirköprüye faydalı bir muhalefet gelmeli. Yerel siyaseti bilenler konuşsun. Kaymakam Özgür Kaya’nın sıcaklığı ve iletişim bağınında bu dönem vezirköprüye bir şans gelmeside kaçınılmaz. Aktif meclis üyeleri sıcak temas halinde olması vezirköprüye fayda getirecektir. Kısacası herkes elini taşın altına koyacak..
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve vezirkopruozlem.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Köprülü
(23.01.2026 19:42 - #4891)
Bacadan da kovulsalar iğne deliğinden girilmeli. Burada siz değerli basın emekçilerine de görev düşüyor. İlçenin sorunlarını hiç çekinmeden dile getirilmeli. Vezirköprümüze acilen EDS kurulmalı, Hastane kavşağı tekrar düzenlenmeli, kazaların önüne geçilmelidir. Polis ve Jandarmamız denetimlerini artırmalı kural ihlali yapan hiç kimsenin gözünün yaşına bakılmamalı, caldırıcılık sağlanmalıdır. Özellikle Kızılcaören Mahallesinden Vabartum arasında adeta hız denemesi yapılır hale gelmiş, bazı sürücüler sorumsuzca önüne bir canlı çıkabileceğini düşünmeden hız limitini ikiye katlayarak sorumsuzca davranmaktalar. Acilen akıllı trafik ışıklandrması ve EDS sistemi takılarak hız yapılması engellenerek kırmızı ışık ihlallerinin tespiti yapılmalarak otomatik olarak ceza kesilmeli. Belki birilerinin cebine dokunulursa kazaların önüne geçilir. Bu büyükşehirlerde bu şekilde çözülüyor. Can ve mal kayıplarının acilen önüne geçilmelidir. Köprü de Sanayi sorunu artık hat safhada artık adım atılamaz hale geldi yeni sanayi için çalışmaların yapılması elzem. Hükümet Konağı ilçemize hiç yakışmıyor, Samsun’un 3. büyük ilçesine daha büyük ve çağın ihtiyaçları da göz önüne alınarak yenilenmelidir. Turizmin canlanması için tanıtım ve reklam faaliyetlerinin hem kaymakamlıkça hem de Belediyemizce yoğun şekilde sosyal mecralarda yer bulmalıdır. Vezirköprüde Liyakatli kişilerin göreve getirilmesi önem arz ediyor. Herhangi bir kuruma biri alınacağı zaman işinin enli alınmalı, dayısı olanı değil, işinin erbabı alınmalı hak ve hakkaniyet gözetilmelidir. Aksi takdirde kurumlarımız adeta çiftlik statüsünden öteye gidememektedir. Bunun neticesinde de hiç bir proje üretemez hale gelinmektedir. Zaten proje üretecek kabiliyet de yok. Bu yüzden senelerdir Köprü bir adım öteye gidemedi. Son zamanlarda bir kıvılcım yandı İnşallah söndürülmez, biz de vatandaş olarak bu çabaya omuz vermeliyiz.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve vezirkopruozlem.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Akedemisyen
(23.01.2026 20:31 - #4893)
Oterite irade ederse kapılar çalınır. Köprüde 24 yıldaki gelişmeler bize siyasi boyutun çok zayıf kaldığına işaret ediyor olduğunu hepimiz tanık olabiliyoruz. Bir temsil vardır ya tabiri caizse Köprü de boğulan ankarada siyaset yapamaz olduğu sorunu görülüyor. Köprü de siyaset Samsunu aşamıyor Samsunu aşan tek siyasetçi Suat BİNİCİ vardı onunda o kabiliyetini ve siyasetteki istidatini köprülü idrak edemedi bunun cezası da, köprülü herkese demokrasi konusundaki kısır bir hizmet anlayışınin geldiği felsefesi ortadadır pragmatik olarak köprü hala o tıkanmışlığin önünü aşamamis bir vaziyettedir. Önemli bir konu varsa önce bu konunun ehemmiyetine bakılır, kimden gelmiş, muhatap ve ne için gündem olduğu paradoksuna bakilirsa bir anamoni olduğu ortaya çıkacaktır. Köprü de siyaset dağ kadar uzak ve hizmet almak ta dağ kadar büyük metafoforuyla bakılırsa 24 yilin halâ telafisi yok gibi gözüküyor... Bir yiğit çıkarsa yine bu hizmetler bahardaki yağmur gibi çok ve bereketli olur temenisindeyim...
Koçibey Senin gibi liyakatsiz ak(e)demisyenler oldukça, ot(e)riter yönetimler devam edecektir. İnşallah gerçekten akademisyen değilsindir. Yazdığımı anladın mı? Neyse seni oraya yerleştiren otoriteye sor. Bu arada yazdığın yorum anlam bakımından uyumsuz, kelimeler yerinde kullanılmamış, çoğunda özne/yüklem uyumsuzluğu var. Yine mi anlamadın? Neyse ak(e)demide öğrencilerine sor, beraber tartışın işte.
Akademisyen Tenkit etmek güzeldir ama şekil'e takılanlar içeriğinin özünü anlayamazlar, zâhire bakanlar çekirdeğini göremezler ve nesirin kafiyesini sayanlar hiçbir şeyden anlayamazlar bu böyledir dolayısıyla koçbey kardeşim siz rahat olun velhasıl ne kadarda anlamamiş olsanızda demek ki azcıkta olsa birşeyler vicdanınıza ve birazda olsa aklınızin mizacına idrak olmuş. Buda güzel istifadenize sunulan yorum ve katkı tersiyle mukabele görürse o konu tam da olmasada anlatılmak istenen anlaşılmıştır demektir. Çünkü herşey zıddıyla bilinir.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve vezirkopruozlem.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Hikayeler
(23.01.2026 20:38 - #4894)
Yuh sana basın yuh yuh
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve vezirkopruozlem.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Kimin umrunda
(23.01.2026 20:47 - #4895)
Hayati bey iyi yazmışın ancak kimin umrunda misyon yüklediğin kaymakam bey başkan bey ilçe başkanı bey bakalım çözebilecekler mi Yazının Bu paragrafı çok mühim sadece kavşaklar sorununun çözülmedi dahi gelişme olur @@@ Söz konusu yolun ikinci etap ihalesi, yeni hastane kavşağında sona ermektedir. Eğer bu etap Adatepe Kavşağı’nı geçecek şekilde planlanmazsa; Semaver, Esentepe, Vabartum, Otogar ve Adatepe kavşaklarında yaşanacak maddi hasarlı ya da ölümlü her kazadan sonra “KEŞKE” demek zorunda kalacağız.@@@@
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve vezirkopruozlem.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Akıl dane
(23.01.2026 21:04 - #4896)
Yazı çok güzel on numara kime anlatıyorsun kim anlayacak
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve vezirkopruozlem.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Asi
(23.01.2026 21:15 - #4897)
Ver mehteri Yerse
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve vezirkopruozlem.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Ali göymen
(23.01.2026 21:28 - #4898)
Hayati bey mobese kurulması yönünde çabalarımızı hatırlatırsanız iyi olacak diye düşünüyorum herşey hazır demişlerdi bir insanın hayatı birkaç kameradan daha değersiz olmasa gerek
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve vezirkopruozlem.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Bunu da yaz gazeteci
(23.01.2026 23:01 - #4899)
Üzgünüm bir şey olmaz gazeteci yorma kendini herkes vitrine ve piar yapma çabası içinde Kimse kimseyi sevmiyor seviyor Muş gibi yapıyor Seni kaymakam çok mu seviyor vallahi de billahi de tallahi de sevmiyor . Kimse eleştiriyi kabul etmiyor sadece yağcılık yapacaksın o zaman da seviyor Muş gibi davranırlar benim bildiklerimi sana ilçeden giderken anlatacağım . Sen akıllı ve tecrübeli bir gazetecisin hayati bey
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve vezirkopruozlem.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
park
(24.01.2026 11:10 - #4901)
birde parkların içinde market dondurmacılar var önceki belediye bask.halkın yerlerini satmış herhalde
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve vezirkopruozlem.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
omurga
(24.01.2026 11:15 - #4902)
biz bu memlekette ilçe bask . m.kurt verin diye yalvaranlarıda biliyoz biraz omurga
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve vezirkopruozlem.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
omurga
(24.01.2026 11:15 - #4903)
biz bu memlekette ilçe bask . m.kurt verin diye yalvaranlarıda biliyoz biraz omurga
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve vezirkopruozlem.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
neden acaba
(24.01.2026 11:29 - #4904)
iki bask uyum içinde sorunları anlatan kişiler bld.bsk. ulastırma bakanına soylenecleri soyluyor rahatlıkla önceki bld. bsk. gördük.su anda memlekette huzur var neden acaba
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve vezirkopruozlem.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
neden acaba
(24.01.2026 11:29 - #4905)
iki bask uyum içinde sorunları anlatan kişiler bld.bsk. ulastırma bakanına soylenecleri soyluyor rahatlıkla önceki bld. bsk. gördük.su anda memlekette huzur var neden acaba
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve vezirkopruozlem.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
neden acaba
(24.01.2026 11:29 - #4906)
iki bask uyum içinde sorunları anlatan kişiler bld.bsk. ulastırma bakanına soylenecleri soyluyor rahatlıkla önceki bld. bsk. gördük.su anda memlekette huzur var neden acaba
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve vezirkopruozlem.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
EKİP ZIPKIN
(24.01.2026 12:08 - #4907)
YOLLAR YÜRÜMEKLE KAPILAR ÇALINMAKLA AŞINMAZ BELEDİYE BAŞKANI VE İLÇE BAŞKANI İKİSİ DE YUMLU BİR ATMOSFER OLUŞTUR. BU DÖNEM HİZMET ALAM DÖNEMİ GEÇMİŞ DÖNEMDE SADIK EDİS BÜTÜN İLÇE BAŞKANLARI İLE KÜS VE KAVGALIYDI ONUN İÇİN VEZİRKÖPRÜ ONBEŞ YIL HİZMET ALAMDI. İLK DÖNEM OSMAN ÖZER BİR ŞEYLER YAPTI EDİS DÖNEME BOŞ GEÇEN KOCA YILLAR OLDU.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve vezirkopruozlem.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
EKİP ZIPKIN
(24.01.2026 12:08 - #4908)
YOLLAR YÜRÜMEKLE KAPILAR ÇALINMAKLA AŞINMAZ BELEDİYE BAŞKANI VE İLÇE BAŞKANI İKİSİ DE YUMLU BİR ATMOSFER OLUŞTUR. BU DÖNEM HİZMET ALAM DÖNEMİ GEÇMİŞ DÖNEMDE SADIK EDİS BÜTÜN İLÇE BAŞKANLARI İLE KÜS VE KAVGALIYDI ONUN İÇİN VEZİRKÖPRÜ ONBEŞ YIL HİZMET ALAMDI. İLK DÖNEM OSMAN ÖZER BİR ŞEYLER YAPTI EDİS DÖNEME BOŞ GEÇEN KOCA YILLAR OLDU.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve vezirkopruozlem.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
ödeme
(24.01.2026 12:46 - #4909)
önceki bel.bsk dönemi sayıstay raporlara bakın kendi ve meclis üyelerine para ödemesi cıktı
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve vezirkopruozlem.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
ödeme
(24.01.2026 12:46 - #4910)
önceki bel.bsk dönemi sayıstay raporlara bakın kendi ve meclis üyelerine para ödemesi cıktı
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve vezirkopruozlem.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
vebal
(24.01.2026 17:19 - #4911)
bu ilçe zarar verdiler yıllardır basta olanlar yazık birileride hala o kişilere yag yakmakla mesgul ne alakası varsa ticaret odası- belediye bsk. yaptılar bak her sıkıntı bitti memelekette işsizlik göç istihtam hepsi tamam vebalini öderler.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve vezirkopruozlem.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Hulusi pekşen
(24.01.2026 20:54 - #4912)
Vezirköprü nün dört kavşağında sürekli kazalar oluyor ihalenin İkinci etapında o bölge yoksa yazık olur Uyarmış gazeteci Siyasetçi ye pas vermiş hizmetleri gerçekleştirmeleri yol göstermiş
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve vezirkopruozlem.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Adnan Cebeci
(25.01.2026 03:44 - #4913)
Besi OSB nin isminin geçtiği yer ıslah edilmiş güzelde olmuş Şuanki OSB için konuşulan yer daha uygun ne tarım ne orman nede mera arazisi Fakat Vezirköprü diğer meralarda aynı şekilde ıslah edilecek mi yoksa yine bakımsız ve kimsesiz kalmaya devam edecekmi Diğer merakla böyle bir ıslah çalışması olmayacaksa buranın ıslah edilme amacı besi OSB yi geciktirme oyalama amaçlı mi yapıldı Yok böyle bir amaç yoksa meralar acilen ıslah edilip Hayvancılık için bir adım daha atılmış olsun Buradan besicilere yayılımını almış hayvanlar yetişsin üretim hizlansin Bunları da gündeme tasirsaniz memlekette bir hizmet daha kazandırmış olursunuz
Köprülü Kürşat Güzel bir yaklaşım ve değerli bir bakış açısı... Üretim şimdi ve gelecekte de değerli olacaktır.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve vezirkopruozlem.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
aga
(25.01.2026 23:47 - #4915)
aga diyede birilerini yazma gazateci herkez birbirini biliyor vatandasi mesgul etme lutfen bunlar asma katcı ve imar düzenlemeci ortagı ile birlikte yazık
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve vezirkopruozlem.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
kazık
(25.01.2026 23:58 - #4916)
bu memlekete kazık atanlar artık öbür dünyada hesabını verirler bu dünyada olmaz yanında taklacı takımı bitmiyor
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve vezirkopruozlem.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Akademisyen
(26.01.2026 09:34 - #4918)
İSYANIM VAR"rumuzlu arkadaşım ve "KEŞKE" diyen köşe yazarım sizler bu gündemde olan daha çok yazacaklarimiz konuların ada teması bu zaten bunu sizler anlamış bizlere veya anlamayanlara anlatmak istiyorsunuz. Aynen ancak muharaniz olan siyasetciler bu nüansı kavrayacak idraklari var mı? evet köprünün yüzde 80 oyunu alarak Türkiye ikincidi iktidar partisi ve Belediye başkanı birgün olup bu zaafiyeti anlayanilmi ki şuan da hukuk fakültesi okumuş genç belediye başkanım da pişman olmaz. Siyasetçi seçimde kapı aşındırir kapandıktan sonra kimseye madura olmaz gerekirse masadan kalkar, dediği olmazsa masayi ya devirir ya da yumruklar arkasında ama 80 oy gücü varsa. Evet mazi bizim ayinemizdir. Atasözleri yolumuzda ışığımızdır. "EV DANASINDAN ÖKÜZ OLMAZ" KOMŞUNUN TAVUĞU KOMŞUYA KAZ GÖRÜNÜR." KOMŞUNUN KARISI KIZ, TAVUGU KAZ." görünür der atalar bunlar bir realitedir. Biz önce kendi siysetcimizi sıkıştırıp iş yaptıralım. derim.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve vezirkopruozlem.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
vatandaş
(26.01.2026 12:13 - #4920)
Hayati bey iki tane genç dinamik ,projeleri olan eğitimli başkan gördüğümüz kadar elinden geleni yapıyorlar ne yazık ki bu güzel ilçemiz 15 yıl her şeyi ben bilirim benim dediğim olacak düşüncesiyle yönetildi kolay değil bu boşa giden heba olan 15 yılın telafisi ama şu bir gerçek ki Sayın Kaymakamımız, Belediye Başkanımız, İlçe Başkanımız sorunları en kısa zamanda çözüp daha yaşanabilir ,modern bir Vezirköprü hayalimizi gerçekleştirecekler.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve vezirkopruozlem.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
vatandaş
(26.01.2026 12:13 - #4921)
Hayati bey iki tane genç dinamik ,projeleri olan eğitimli başkan gördüğümüz kadar elinden geleni yapıyorlar ne yazık ki bu güzel ilçemiz 15 yıl her şeyi ben bilirim benim dediğim olacak düşüncesiyle yönetildi kolay değil bu boşa giden heba olan 15 yılın telafisi ama şu bir gerçek ki Sayın Kaymakamımız, Belediye Başkanımız, İlçe Başkanımız sorunları en kısa zamanda çözüp daha yaşanabilir ,modern bir Vezirköprü hayalimizi gerçekleştirecekler.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve vezirkopruozlem.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Köprülü
(26.01.2026 13:16 - #4922)
Kısır çekişmeler ilçeye hiç bir şey katmıyor. Birlikten güç doğar birbirimizi eleştirelim fakat bu aramızda kalsın ilçenin menfaati söz konusu ise başkanımıza siyasetçimize sahip çıkalım arkasında dağ gibi duralım. Duralım ki o da sağlam bir şekilde sağa sola hizmet diye saldırabilsin. Kimse mükemmel değil, mükemmeli de aramıyoruz biz ilçe halkı olarak mevcut imkanlardan daha ne kadar istifade edebiliriz imkanlara sunulan pastadan bir dilim daha ilçeye düşer mi bunun derdinde olmalıyız. Sırf karşı siyasi cenahtan diye doğru yapılan yapılması planlanan projelerin karşısında olmak bize ilçemize hiç bir şey katmadığı gibi çaba harcayan kişilerin de motivasyonunu düşürmeye yol açmaktadır.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve vezirkopruozlem.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
geleceğe damga vuranlar
(26.01.2026 16:53 - #4924)
Hayırlı olsun abiciğim Sait SARIER gelecek dönemde belediye başkanlığınız. Geçmiş olsun Mehmet CANSIZ. Güçlü bir plan, diğer bütün kurgusuz planları yok edip parçalar. Yeni dönemde yapılacaklardan çok geleceğe yön verecekler figüranlar iş başında olacağa benziyor. Her şey köprümüze hayırlı olsun. Birileri kalıcı projeleri hayata geçiremezse rekabet harekete geçirir zaman neler gösterecek bakacağız. Siyasette başarı da çoğu zaman rekabetle olur. Sadık başkanı alaşağı eden düzen her ne kadar kendisi de olsa yapılan Bizans oyunlarının rolü yadsınamaz. Vezirköprü güçlü, dirayetli ve kararlı başkan istiyor...
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve vezirkopruozlem.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Emekli vatandaş
(26.01.2026 19:07 - #4926)
Yazılanlar gerçek olsun şapkamı havaya atar halay çekerim. Ne kadar güzel konuları işlemiş gazeteci kavşaklar karayolu ihalesinde yok ise dizlerimizi döveriz
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve vezirkopruozlem.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
CHP LI
(26.01.2026 21:31 - #4927)
Engüclu politikacj mehmet csnsiz belediye baskani ondan izinsiz adim atmiyor diye konustur bir arkadas orada bulunan wski akp yonetim kurul uyesi tepki gösterdi cansuzin babasi chp yonetim kuru uyesi idi onlar köklu solcudur mehmet cansiz ise tepki yapti ben bu aileyi solcu bilmezdim ama esaslj solcu imis adam akp yi parasi ole elinde oynatiyor bir narliliya sordum dogru onlar chp lidir dedi bunu akp den meclis azasi yapana oyum haram olsun birdaha akpye oy vemem dedi
Misafir köprülü Siyaset efkarı denilen akp havassı yani üst aklı Samsun da sosyal demokrat bir yapıdan güç ve ilham aldığına göre eski chp Mehmet CANSIZ meclis üyesi olması tesadüfi olamaz. Mehmet beyin parası çok Sadık edis başkana misilleme çıkarılmış bir figür olması gerek. Kısaca 11 adayın boşa çıkması karışığında sahnede rol alan unsur dolayısıyla Mehmet CANSIZ köprüde artık her iki hamleyi ve cepheyi dizayn eden bir pozisyona gelmiştir. Tabi ki çok parası olan yönetir, dizayn eder bu yapan şuan Vezirköprü de Mehmet CANSIZ. Sadık başkan mı akp, Mehmet cansız mı akp'li yoksa Murat GÜL başkan mı bunu sizin derin siyasi efkarınıza havale ediyorum. Köprüde siyaset niteliğini kaybettiğini herkes biliyor.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve vezirkopruozlem.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Esen rüzgar
(27.01.2026 00:23 - #4929)
Gelecege damga vuranlar yorumu, Sadik edis bizleri cok kiskandi ama cezasini zamangelinci verdik diyor ,mevcut belediye baskani iyi herkonuda görüsumu alir bana danısmadan is yapmaz diyor mehmet cansiz gercekden buyuk politikacj mehmet cansiz tebrik ederim sadik edis i yedigi icin
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve vezirkopruozlem.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Misafir köprülü
(27.01.2026 14:27 - #4930)
Gazeteci köprü için gerçekten yazıyor, çiziyor, gündemde tutuyor ve de çalışıyor bunun tartışılması bile abesle iştigal demektir. Burada samimi ve dirayetli siyasetçi lazım. Sadık başkan mı yok, sadık abi omzuna değer elin kıymetini idrak edemeyen bir siyasetçi çok yazık oldu Vezirköprü'nün 15 yılını heba etti. Hesabı vicdanlarda sorulacak. Suat abi iktidarda olmadığı halde iktidarda gibi çalıştı. Murat Gül başkan da tutuk, özgüven noktasında sıkışmışlık yaşıyor eğer o kabuğu yırtmazsa köprü kaybeder, onu sevenler hayal karıklığına uğrarlar. Yahu en kötüsü burada olmanın vebali var, bir makamı işgal etmenin sorumluluğu var. O nedenle bir şey olacaksa bir yapana, yapılana ve de sonucuna bakılır. Bunlar uyumsuz olursa boş sonuç verir. Ankara'nın yollarını değil de anakarayı yollarına getiren adamlar ve yiğitler vardı şimdide var yarın da olacakta. O ADAMI BULMAK HER KÖPRÜLÜNÜN BORCU VE SİYASETÜSTÜ DAVASIDIR.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve vezirkopruozlem.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Misafir köprülü
(27.01.2026 14:27 - #4931)
Gazeteci köprü için gerçekten yazıyor, çiziyor, gündemde tutuyor ve de çalışıyor bunun tartışılması bile abesle iştigal demektir. Burada samimi ve dirayetli siyasetçi lazım. Sadık başkan mı yok, sadık abi omzuna değer elin kıymetini idrak edemeyen bir siyasetçi çok yazık oldu Vezirköprü'nün 15 yılını heba etti. Hesabı vicdanlarda sorulacak. Suat abi iktidarda olmadığı halde iktidarda gibi çalıştı. Murat Gül başkan da tutuk, özgüven noktasında sıkışmışlık yaşıyor eğer o kabuğu yırtmazsa köprü kaybeder, onu sevenler hayal karıklığına uğrarlar. Yahu en kötüsü burada olmanın vebali var, bir makamı işgal etmenin sorumluluğu var. O nedenle bir şey olacaksa bir yapana, yapılana ve de sonucuna bakılır. Bunlar uyumsuz olursa boş sonuç verir. Ankara'nın yollarını değil de anakarayı yollarına getiren adamlar ve yiğitler vardı şimdide var yarın da olacakta. O ADAMI BULMAK HER KÖPRÜLÜNÜN BORCU VE SİYASETÜSTÜ DAVASIDIR.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve vezirkopruozlem.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Ak gençlik
(27.01.2026 18:03 - #4938)
Vezirköprü ‘de 2027 yeni bir başlangıcın ikinci devresi olacak hayati bey Sen rahat ol ekip iyi çalışıyor başkanımız Murat gül emin adımlarla yürüyor Ankara yı da Samsun ‘da ilçe başkanımız Muzaffer Çil ile birlikte alındırıp hizmet getirecekler. Murat Gül’ün olduğu yerde başarı olur bunu herkes anladı.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve vezirkopruozlem.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Belediyeci
(27.01.2026 18:05 - #4939)
Sadık Edis döneminde daha güzel daha güvenli hizmet yolculuğu var Yaparsa av. Murat gül başka yapar gerisi teferruat
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve vezirkopruozlem.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Kökleri belli
(28.01.2026 21:11 - #4940)
Misafir vezirkoprulu soru soruyor. Sadik edismj murat gul mu mehmet csnsizmj diye. Ulan gwri zekali akparti muhafezakar sag bir parti . Cansizlar köklu solcudur babasj chp yonetim kurulu uyesi idi mehmet cansiz ali ihsan uzer sayesinde politjkaya girdi ali ihsanin meclis azasi idi akpartiye kendini korutmak icjn girdi iyi tsniriz bir akparti kaybetsin hemen chp ye gider , Edis koklu sagcidir . .ali ihsan uzerin kayincisidir cansiz ,narli da cansizin oyu olmaz ve sevilmez ler sol gurubun adamidir cansiz lar
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve vezirkopruozlem.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Misafir köprülü
(29.01.2026 08:28 - #4941)
"Hususan bir tek maksad için bir tek vazifede bulunanlar, birbirinin aynı hükmündedirler." Bu sinerjiyi yakalamak lazım ama köprüde sağdan bu zamana kadar iktidara gelmiş 25 v.s. yönetmiş bazı tapuları yıkmış ama maalesef köprü derin birikimiyle sağcı bir tane dirayetli siyaset adamı yetiştirememiş. Fakı dede gelgit yapan demirel'in yanında senelerce siyaset yapmış köprüde 1tane kereste fabrikası alabilmiş ama köprülü sahip çıkamamış Trabzonluların patronluk yaptığı yerde ortakları var ama onlarda da cesaret ve güç yok davul ellerinde tokmak başkasının elinde. Sadık başkan 15+5 akp omzundaki elin kıymetini bilemedi. Şimdi de pankop. müdürlüğü yaptırdılar pancar kooperatifi seçiminde yanımızda olsun diye olmadı o bu gelişmelere rağmen gel bir maaşa koop. Uğur yazıcının yerine dediler yine o maalesef bu zamana kadar yukarlarda yapamadığı muhasebeyi yine burada siyaseten yapamadı rahmetli Suat Binici imdat etti Ömer Saraçoğlu'nu da 1 maaşa kooperatife üye verdi. Şimdi Murat Gül belediye başkanı oldu bu gelişmeler köprüyü 100 yıl ileriye atabilecek mi? Samsun ayak bağına Murat başkan ne kadar direnebilecek bakacaz. Sadık başkan çoğu şeye direnemedi. Köprüye proje bil kabul etemedi. 20 yılı gitti köprünün...Bu atasözü değerlidir, "Klavuzu karga olanın burnu .... kurtulmaz."
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve vezirkopruozlem.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.